KİTAP, AiLE REHBERLERi ve BLOG YAZILARI

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Dergisi 1. Sayısı Yayında!

BILGI TEKNOLOJILERI VE İLETIŞIM DERGISI (BTK DERGI) CILT: 1 SAYI: 1 TARİH: TEMMUZ - EYLÜL 2023 ISSN: 2980-1311

Dijital Oyunlar Kitabı - 1

BTK Güvenli İnternet Merkezi koordinesinde akademisyenler, eğitimciler ve alanında uzman kamu görevlisi ve yöneticiler tarafından hazırlanan “Dijital Oyunlar-1: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler” başlıklı kaynak eser.

Dijital Oyunlar Kitabı - 2

BTK Güvenli İnternet Merkezi koordinesinde akademisyenler, eğitimciler ve alanında uzman kamu görevlisi ve yöneticiler tarafından hazırlanan “Dijital Oyunlar-1: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler” başlıklı kaynak eser.

Dijital Oyunlarda Çocuk ve Aile Rehberi

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu - Güvenli İnternet Merkezi tarafından hazırlanan Dijital Oyunlarda Çocuk ve Aile Rehberi pandemi dönemi ile gündelik hayatımızda çok daha fazla yer kaplayan dijital oyunlar konusunda çocuklara ve ebeveynlere yol gösteriyor.

Dijital Oyunlarda Mahremiyet Rehberi

Hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelen internet; bir bilgi kaynağı, iletişim ağı, sosyal çevre olarak insanların daha fazla bilgi paylaşımında bulunmalarına neden olmaktadır.

Steam Aile Görünümü

Steam platformu çocukların güvenli oyun oynayabileceği ve derecelendirilmiş bir dizi içerik barındırıyor olmasına rağmen, platformda çocukların sağlıklı gelişimi için uygun olmayan herhangi bir derecelendirme sistemi tarafından derecelendirmemiş cinsel temalar, şiddet içeren çok sayıda oyun ve oyunlara bağlı içerikler mevcuttur.

Dijital Oyun Kültürü ve Sosyal Etkileşim

Dijital oyunlar aracılığıyla kurulan sanal topluluklar kendi alt kültürlerini oluşturmaktadır. Dolayısıyla birinci düzeyde ortak bir teknolojik altyapıyı kullanan oyuncular, oyun içerisinde ya da sohbetler esnasında sanal topluluğun sosyal düzeyine dahil olurlar.

Dijital Oyunlar Oynama İsteği

Dijital oyunlar her yaştan birçok kişinin güzel zaman geçirmesi için imkânlar sunmaktadır. Son zamanlarda çevrim içi oyunların popüler olması ile beraber oyunlarda geçirilen zamanın artış gösterdiği anlaşılmaktadır. Oyunların akıcılığı ile beraber oyuncu, oyunda geçirdiği sürenin farkında olamamaktadır.

Dijital Oyunlar Ve Z Kuşağı

Z kuşağı veya Z jenerasyonu, temel bir demografik sınıflandırma olarak karşımıza çıkmaktadır. Y kuşağından sonra ve Alfa kuşağından önce gelmektedir. Z kuşağının neredeyse tüm üyesi X kuşağının çocukları olarak karşımıza çıkmaktadır.

Dijital Oyunların Aile İçi İlişkilere Etkisi

Oyun kavramı oldukça eskilere dayanan, rekabet etme, yarışma, eğlenme gibi kavramları bünyesinde bulunduran, zamanı eğlenceli geçirme güdüsü ve davranışları gösteren bir eylemdir. Teknolojik gelişmeler sayesinde ise geleneksel oyunlardan dijital oyunlara geçiş oranı artmıştır.

Dijital Oyunlar Ve Metaverse

Metaverse, insanların avatarları yani sanal karakterleri sayesinde birbirleri ile iletişime geçtikleri sanal dünyanın adı olup ilk olarak 1992 yılı bilimkurgu romanı Snow Crash’te ortaya çıkan bir terim olarak karşımıza çıkmaktadır. Neal Stephenson isimi yazarın Snow Crash romanında bir sanal evrenden bahsedilmektedir.

Dijital Oyun Dünyası Ve Yeni Toplumsallaşma Biçimleri

Dijital oyunların birçok farklı türü bulunmaktadır. Dijital oyunlar nasıl tek tipte ve tek türde değilse, bir o kadar da farklı oyun oynama türleri ve dolayısıyla farklı oyuncu türleri de söz konusudur. Örneğin kimi oyuncular aksiyon içerikli oyunlar severken kimi oyuncular ise korku oyunlarını sevmektedir.

Dijital Oyunlar Ve Reklam

Gençlerin ve çocukların reklam sayesinde marka ile samimiyet kurması markaya olan aidiyeti ise güçlendirmektedir. Bu sebeple bazı firmalar karnesini getiren çocuklara kitap hediyesi dahi vermektedir. Aslında burada markanın önemsediği şey çocuğun karnesindeki notlar değildir.

Oynadığım Oyunlar Zararlımı? Yararlı Mı?

Çağımızda, özellikle korona virüsünün yaygın bir şekilde hissedildiği günümüzde sokakların güvensiz olması ve virüsün hızlı bir şekilde yayılmaya başlaması sebebiyle insanlar evde kalmayı tercih etmektedir.

Uzun Süre Oynanan Video Oyunları Beynimizi Nasıl Etkiliyor?

Video oyunları, piyasaya sürüldüğü andan itibaren hayatımızda popüler bir eğlence biçimi olarak yer edinmiştir. Hatta kimi insanlar video oyunları oynayarak neredeyse günün büyük kısmını geçirebilmektedir. Yaygın kullanımı nedeniyle, bilim adamları video oyunlarının insanların beynini ve davranışlarını nasıl etkilediğini araştırmışlardır.