Dijital Oyunlar Ve Z Kuşağı

 

Z kuşağı veya Z jenerasyonu, temel bir demografik sınıflandırma olarak karşımıza çıkmaktadır. Y kuşağından sonra ve Alfa kuşağından önce gelmektedir. Z kuşağının neredeyse tüm üyesi X kuşağının çocukları olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmacılar ve popüler medya, 1990'ların sonlarını ve 2010'ların başlarını Z kuşağının üyelerinin doğum aralığı olarak kabul etmektedir. Z kuşağı dijital çağın içine doğması sebebiyle diğer jenerasyonlardan farklı bir yerde konumlanmaktadır. Z kuşağı artık büyüdü ve ortalama 100 milyarlık dolarlık bir harcama gücünün içerisinde yer alıyor. Bu 100 milyar dolarlık harcama gücünden en çok payı ise dijital oyunlar almasına karşın araştırmalarda Z kuşağının %33’ü kendilerini oyuncu olarak görüyor. Bunun temel sebebine bakıldığında ise Z kuşağı mobil oyun oynamanın kendilerini oyuncu yapmayacağını düşünmesi yer alıyor. Bu da demek oluyor ki aslında akıllı cihazlar artık Z kuşağının bir yaşam parçası haline gelmiştir Z kuşağı için oyunlar eğlence, rahatlama ve can sıkıntısını gidermek için oynanmaktadır. Z kuşağı için popüler oyun kültürü arasında en önemli unsur ise çevrim içi oyunlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu aynı zamanda Z kuşağının da birlikte büyüdüğü e-sporun popülaritesine de yansımaktadır. E-spor, katılımcıların birbirlerine karşı video oyunlarının oynadığı halka açık yarışmalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu etkinlikler genellikle büyük stadyumlarda büyük seyircilerin önünde gerçekleşmektedir. Bu oyunların, oyun aracılığıyla kendilerini birbirine bağlı hisseden, paylaşan ve buluşan büyük bir hayran kitlesi ve topluluğu bulunmaktadır. Z kuşağının en önemli oyunları arasında ise;

 
  • DOTA2
  • League of Legends
  • CS: GO
  • PUBG
 

olarak karşımıza çıkmaktadır.

 

Bu tür uluslararası oyunların sonucunda ise oyunların sınır tanımayan yönü ortaya çıkarmaktadır. Örneğin Türkiye’de yer alan bir oyuncu, başka bir ülkede yer alan oyuncular ile oyun oynayabilmekte ve bu da Z kuşağı için yeni sosyalleşme biçimini oluşturmaktadır.

 

Sonuç olarak Z kuşağı için dijital oyunlar bir eğlence aracı olarak ya da boş zamanları geçirmek için bir araç olarak görülmektedirgünlük hayatı aksatmayacak şekilde oyunların oynanmasında her hangi bir sakınca bulunmamaktadır.