PwC 2022 - Küresel Eğlence ve Medya Görünümü 2022–2026'dan Perspektifler Raporu

Oyun, eğlence ve medya sektörünü birçok açıdan inceleyen PwC (PricewaterhouseCoopers), “Küresel Eğlence ve Medya Görünümü Perspektifleri” raporunu yayınlamıştır. Küresel eğlence ve medya endüstrisine ait verileri ve tahminleri toplayan, incelen ve sorgulayan rapor, 2026 yılına kadar Türkiye için de değerli öngörüler içermektedir. PwC tarafından yapılan araştırmada birçok uzman görüşüne yer verilmiş.

 

Pandemi sebebiyle yaşanan aşırı büyüme evresi her ne kadar geride kalmış olsa da bazı uzmanlar bu türden patlamaların sağlıklı büyümeler için iyi bir adım olduğunu ifade etmektedir. Bu etkinin katkısı ile dijital oyunlar sektörü, en önemli büyümeyi yaşayan sektörler arasında yer almıştır. Rapora göre; 2021 yılında toplam video oyunları geliri (e-sporlar hariç) 214.2 milyar dolara ulaşmıştır ve 2026 yılında %8.4'lük bir yıllık bileşik büyüme oranıyla 321.1 milyar dolara yükselecektir. Bu gelirin %75,58’lik kısmını (242,7 milyar dolar) casual (son derece basit, herkesin tek bir dokunma ile oynayabileceği, kısa bölüm ve görevleri olan oyunlar) oyunların oluşturması beklenmektedir.

 

 

Türkiye Büyüme Oranında Lider

Rapora göre kalabalık ama daha az zengin olan ülkelerin çoğunda büyüme olacağı öngörülse de Türkiye’nin 2021 ve 2026 yılları arasında %24,1 bileşik büyüme oranıyla en hızlı büyüyen video oyunları pazarı olacağı belirtilmiştir. Türkiye’yi sırasıyla Pakistan (%21,9) ve Hindistan (%18,3) izliyor.

 

PwC tarafından yapılan ve birçok uzman görüşüne yer verilen araştırmada ayrıca Türkiye’nin 2021 yılından 2026 yılına kadar olan süreçte %14,2 oran ile tüketici geliri açısından en hızlı büyüyen ülke olacağı da öngörülmektedir. Bu oran sadece oyun sektörünü değil tüm eğlence sektörünü kapsamakta, ancak en büyük pay oyunlardan gelmektedir. Araştırmada tüketici geliri açısından Türkiye’yi Arjantin ve Hindistan takip etmektedir.

 

 

Avrupa'nın En Çok Yatırım Alan Ülkesi Türkiye

Türkiye şu anda Avrupa’nın oyun yatırımları anlamında en çok yatırım alan ülkesi konumundadır. 2022 yılının ilk 6 ayında Türk oyun girişimlerinin 333 milyon dolar yatırım alması Türkiye’nin bu konuda Avrupa birincisi olmasını sağlamıştır. Avrupa’da oyun sektöründe en çok yatırım alan ülkeler sıralamasında ülkemizi 158 milyon dolar ile İngiltere ve 60 milyon dolarla Norveç takip etmektedir.

 

Raporun geri kalanı reklamcılık, metaverse ve müzik sektörü gibi birçok konuyu ele almaktadır. Eğlence ve medya sektöründe büyüme oranları odağı ile yazılmış olan rapor, bir sonraki kırılmanın Metaverse ile yaşanacağı öngörüsünde bulunmuştur ve dijital oyunlar sektörünün, Metaverse deneyimlerine giden yolu açtığı vurgulanmıştır. Ayrıca rapor Citibank’ın Metaverse ekonomisinin 2030 yılına kadar 13 trilyon dolar değerinde olabileceği tahminine yer vermiştir.

 

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.