DİJİTAL OYUNLAR RAPORU 2020

Dünya Dijital Oyun Sektörü

Raporda, dijital oyun sektörünün 2020 yılında COVID-19 salgınının da etkisi ile % 9,3 artışla 159 milyar dolara ulaştığı, dijital oyun pazarının 2026 yılına kadar 295 milyar doları aşacağının tahmin edildiği belirtildi.

Dijital oyun endüstrisinin, COVID-19 salgını sonucu oyun pazarında en büyük artışı mobil oyunlar ile sağladığı belirtilen raporda “Mobil oyunlar 2020 yılında 77,2 milyar dolarlık gelir elde ederek dijital oyun pazarında büyük bir yere sahip olmuştur.” ifadelerine yer verildi.

 

Türkiye Dijital Oyun Sektörü

Raporda, ülkemizde oyun sektörünün her yıl olduğu gibi 2020 yılında da büyümeye devam ettiği, pandeminin de etkisiyle bu yıl özellikle mobil oyun sektöründe hızlı bir büyümenin yaşandığı, geçen yıla kıyasla % 29 oranında bir büyüme yaşayarak rekor kırdığı belirtildi. Ayrıca raporda, Türk oyunlarının dünya ortalamasına göre iki kat daha fazla ilgi gördüğü ve indirilme sayısının ortalama olarak 759 bin 470 kişiyi bulduğu, Türkiye’de oyun geliştirici şirket sayısının ise 239’a yükseldiği yer aldı.

 

Raporda, 2020 yılında Türkiye’de yetişkinlerin ortalama % 79’unun mobil oyun oynadığı, bu sayıyı kadınların % 81,7'si ve erkeklerin % 76,5'inin oluşturduğu, pandemiden dolayı evlerine kapanan insanların mobil oyunlara büyük ilgi gösterdiği, insanların bir günde ortalama 4 saatten fazla oyunda zaman geçirdikleri belirtildi.

 

Dijital Oyunlar Alanında Türkiye’deki Bilinçlendirme Çalışmaları

Raporda, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun dijital oyunlar konusuna büyük önem verdiği belirtilerek dijital oyunlarda bilinçlendirme konusunda yapılan çalışmalardan bazıları şöyle ifade edildi:

 
  • Farklı tarihlerde “Dijital Oyunlar” teması ile ilgili dernekler ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı koordinasyonunda etkinlikler, sempozyum, çalıştay ve eğitimler gerçekleştirilmiş, oyun sektörünün geleceği konusunda tavsiye ve önerilerde bulunulmuştur.
  • Çocukların guvenlicocuk.org.tr web sitesinde güvenle oynayabilecekleri dijital oyunlar tasarlanmıştır. Ayrıca sitede çeşitli aktiviteler, E-kitap içerikleri de bulunmaktadır.
  • guvenlioyna.org.tr portalı hizmete açılmıştır. Portalde, dijital oyunlarla ilgili blog yazıları, güncel haberler, bilimsel çalışma ve raporlar, ebeveyn denetim araçları ve piyasadaki popüler oyunların incelemeleri bulunmaktadır.
  • guvenliweb.org.tr portalde dijital oyunlar hakkında bilinçlendirme kapsamında sunumlar, rehberlerin ve raporların yanı sıra dijital oyunlar hakkında blog yazıları yer almaktadır.
  • Güvenli İnternet Merkezi Mobil uygulaması (GİM): İnternette bilinçlendirici içerik ağı Güvenli İnternet Merkezi’nden bütün toplumun istifade edebileceği GİM Mobil Uygulaması hizmete sunulmuştur. Uygulama ile İnternet ve teknoloji alanında bilgi ve tavsiye içeren haberlere, blog yazılarına ve diğer kaynaklara ulaşılabilmektedir. Ebeveynlerin çocukları için internette güvenilir medya içerikleri bulma ve seçme konusunda artan kaygılarına karşı, GİM Mobil Uygulamasında “Derecelendirme Sisteminden” geçmiş güvenilir medya içeriklerinin bilgisi de bulunmaktadır.
 

2O2O Dijital Oyunlar Raporu, Dünya ve Türkiye Dijital Oyunları Endüstrisinin Kısa Tarihi, Dünyada ve Türkiye’de e-spor Endüstrisi, Dijital Oyunlar Alanında Dünyadaki ve Türkiye’deki Bilinçlenme Çalışmaları, Dijital Oyunların Derecelendirmesi Alanında Dünyada Çalışmalar gibi pek çok konuda önemli bilgiler sunuyor.

 

Rapora ''2020 Dijital Oyunlar Raporu'' adresinden ulaşabilirsiniz.