ÖNEMLİ GELİSMELER
Türkiye Oyun Endüstrisi
Küresel bir start-up topluluğu olan StartupCentrum'un, 2021 yılının ilk yarıyılına dair Türkiye'deki girişimlere yapılan yatırımlarla ilgili bir rapor yayımladığı rapora göre ilk 6 ayda Türkiye'deki girişimlere toplamda 704 milyon dolar yatırım yapıldı.
DİJİTAL OYUNLARDA MESAJLAŞMAYA DİKKAT
İnternetin yaygın kullanımı oyun alışkanlıklarını değiştirirken tablet, akıllı telefon ve oyun konsollarının yaygınlaşması beraberinde yeni sorunları da getirdi.
“Oyunumu Kodluyorum” Yarışmasının Ödülleri Sahiplerini Buldu
Ankara Cebeci Ortaokulu tarafından düzenlenen “Oyunumu Kodluyorum” Yarışması’nın kazananlarına ödülleri, BTK’da düzenlenen ödül töreninde verildi.
Sözde Oyun Akımına Dikkat!
Günümüzde dijital oyunlar çocuklar ve gençler arasında son derece popüler bir hale gelmiştir. Bu oyunlar çocukların ve gençlerin sosyal ağlarda ya da internet başında fazla zaman geçirmelerine sebep olmaktadır. Bilinçsizce sosyal ağlarda ve internet başında fazla zaman geçirme çocukları ve gençleri olası risklere açık hale getirmektedir.
ULUSLARARASI ÇOCUK VE BİLGİ GÜVENLİĞİ ETKİNLİKLERİ “DİJİTAL OYUNLAR” ÇALIŞTAYI SONUÇ RAPORLARI
10 Ekim 2017 tarihinde BTK'da “Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenli Etkinlikleri” kapsamında gerçekleştirilen “Dijital Oyunlar Çalıştayı Sonuç Raporları" yayınlandı.
BTK UYARDI: ÇOCUĞUNUZUN İNTERNETTE OYNADIĞI OYUNLARDAN MUTLAKA HABERDAR OLUN!
Mavi Balina, Mariam vb. sözde oyun görünümdeki tehlikeli akımlar tarayıcı tabanlı olmamaları, belirli bir indirme ve oynama bağlantısı bulunmaması ve çocuklara, sosyal medya ve benzeri ortamlarda “oyun yöneticisi” tarafından gizlice gönderilen linkler ile ulaşıldığı için aileler bu konuda çok daha dikkatli olmalılar.
ULUSLARARASI ÇOCUK VE BİLGİ GÜVENLİĞİ “DİJİTAL OYUNLAR” KONGRESİ BTK’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
11-13 Nisan 2018 tarihlerinde “Dijital Oyunlar" temalı Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresi, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Merkez Binasında gerçekleştirildi.