CTA, ERİŞİLEBİLİR VE SÜRÜKLEYİCİ DENEYİMLERİN OYUNUN GELECEĞİ OLDUĞUNU SÖYLÜYOR

Tarih: 30 Eylül 2022
Yazar: Ahmet Selman Soyak
Grafikler: Burak Özçelik
Okunma: 192

Tüketici Teknolojileri Derneği (CTA), ABD oyun endüstrisine ilişkin Kasım 2019 raporunun içeriğini yenileyen ve güncelleyen bir araştırmayı paylaştı. Rapora göre, ABD'li gençlerin ve yetişkinlerin %73'ü aktif oyunculardır ve bu toplam 224 milyon kişiden 164 milyonunu oluşturmaktadır.

Son üç yılda 13-64 yaş arası 9 milyon kişi dijital oyun oynamaya başladı ve ABD'de oyuncu sayısı %3 arttı. Çalışma ayrıca oyuncuları aktivite oranlarına göre üç kategoriye ayırdı ve ortalama bir oyuncunun her hafta tüm gününü (24 saat) video oyunları oynayarak geçirdiğini belirledi.

Kategorizasyon aşağıdaki gibi:

  • 40,9 milyon hardcore oyuncu (haftada ortalama 37 saat)

  • 55,6 milyon çekirdek oyuncu (haftalık ortalama 29 saat)

  • 67,3 milyon sıradan oyuncu (haftalık ortalama 13 saat)

Çalışma, dijital mağazalar ile kitlesel perakendeciler ve özel oyun mağazaları arasındaki rekabetle ilgili bir güncellemeden de bahsediyor. Dijital mağazalar pazarda %55 ile önde, kitlesel perakende satışlar %40 ve özel oyun mağazaları %38 ile önde.

Paylaşılan verilere göre oyun severlerin %69'u son altı ayda oyunlara para harcadı. Hardcore, AR/VR ve metaverse oyuncuları yıllık ortalama olarak sırasıyla 577$, 626 $ ve 593 $ harcarken, çekirdek oyuncular 426$ harcıyor.

CTA Araştırmacısı Steven Hummel, yeni çalışmayı şu cümlelerle yorumladı:

“Erişilebilir ve sürükleyici deneyimler, özellikle oyun alanında eğlencenin geleceğidir. Oyuncular son teknolojidir ve çeşitli oyun seçenekleri her zamankinden daha geniş kitlelerin ilgi alanlarını karşılamaktadır. CES 2023'te göreceğimiz gibi, oyun yayıncıları, donanım üreticileri ve perakendecilerin hepsi büyüyen bir pazardan yararlanma fırsatına sahip.”

Şirket ayrıca 2019 ve 2022 yılları arasındaki veri karşılaştırmasına dayanan bazı tahminler de paylaştı. Bildirildiğine göre 38 milyon oyuncu metaverse ile ilgilendiğini belirtiyor. En son çalışmada, AR/VR veya metaverse'in oyun deneyimini iyileştireceğine inananlar 2019'da %8'den %22'ye yükseldi.

Mobil oyunlarda harcanan ortalama süre de artıyor ve konsollardaki oyun süresini haftada 2,5 saat aşıyor. Çalışma, oyuncuların %43'ünün oyun platformlarına abone olması nedeniyle bulut ve isteğe bağlı platformların daha popüler hale geldiğini belirledi.

Paylaş